T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İl Afet Risk Azaltma Planı (İRAP) İzleme Değerlendirme Kurul Toplantısı gerçekleşti…
“13 EKİM ULUSLARARASI AFET RİSKLERİNİN AZALTILMASI GÜNÜ” Programı kapsamında 81 İl İRAP İzleme Değerlendirme Kurulu Toplantısı İçişleri Bakan Yardımcımız Sayın Mehmet Aktaş başkanlığında 08 Ekim 2024 Salı Günü Valimiz Sayın Uğur Turan ve 80 İl Valimizin katılımıyla video konferans yöntemi ile gerçekleştirildi.
Video konferans yöntemiyle gerçekleşen 81 İl İRAP İzleme Değerlendirme Kurulu Toplantısının akabinde İller düzeyinde planlanan İl İRAP İzleme Değerlendirme Kurulu Toplantısı İlimizde Kırklareli Valiliği Atatürk Toplantı Salonunda Valimiz Sayın Uğur Turan’ın başkanlığında, Vali Yardımcısı Dr. Yusuf Güler, Kırklareli Belediye Başkan Yardımcısı Sabri Çınar, İl Özel İdare Genel Sekreteri Bilal Kuşoğlu, AFAD Müdürü Salih Erden, Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Müdürü Hatice Özdemir, Kırklareli Üniversitesi Öğretim Görevlisi Dr. Erdinç Keskin, Tarım ve Orman Müdürü Gökhan Karaca, Orman İşletme Müdürü İsmail Karakaya ve Dsi 112. Şube Müdürü Cemil Sarı’nın katılımlarıyla gerçekleşti.
Valimiz Sayın Uğur Turan başkanlığında gerçekleşen toplantıda; İzleme Değerlendirme Kurulunda yer alan kurumlar İRAP’lara ilişkin sunumlarını gerçekleştirdiler. Sunumların ardından İzleme Değerlendirme Kurulu İRAP’a yönelik ilerleme, sorunlar ve çözümlerinin ele alındığı değerlendirmelerde bulunulmasının ardından toplantı sona erdi.
Gerçekleşen Toplantının ardından Valimiz Sayın Uğur Turan, İl Afet Risk Azaltma Planına yönelik yerel basına bilgilendirmelerde bulundu.
Valimiz Sayın Uğur Turan’ın, İl Afet Risk Azaltma Planı (İRAP) Toplantısı ardından yaptığı basın bilgilendirmesinde;
İl Afet Risk Azaltma Planı (İRAP), ilimizin afet boyutunu ve olası etkilerini ortaya koyan ve bu etkileri en aza indirebilmek için afet olmadan önce yapılacak çalışmaları kapsayan faaliyetleri ve sorumluları tanımlayan bir plandır.
İl Afet Risk Azaltma Planı (İRAP), İllerdeki kurum/kuruluş ve diğer ilgili tüm paydaşlarla üretilmesi gereken, rota belirleyici bir kılavuz olup, bir kurum ve kuruluşun değil, tüm ilin sahiplenmesi gereken bir plandır.
İRAP sadece bir kez hazırlanarak rapor haline getirilecek bir belge olmamakla birlikte, iller birbirlerinden farklı afet risklerine ve dinamiklerine sahip olduklarından her bölge kendisine ait öncelikli riskleri, tehlikeleri ve risk azaltmaya yönelik yol haritalarını o yereldeki tüm paydaşlarca ortaya koyacağı ve en kısa sürede uygulamaya geçireceği bir çalışmadır.
İl Afet Risk Azaltma Planları (İRAP), öncelikle 7 pilot ilimizde (Kahramanmaraş, Sivas, Adana, Afyonkarahisar, Samsun, Tekirdağ ve Rize) hazırlanmış olup, akabinde ilimizin de içinde olduğu diğer 74 ilimizde de bu sürecin tamamlanması adına önemli adımlar atılmıştır.
İlimizde planın hazırlanması sürecinde, ilgili kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum kuruluşları, yerel yönetimler, Organize Sanayi Bölge müdürlüğü, Kırklareli Üniversitesi ve bölgede çalışmalarını yürüten büyük endüstriyel kuruluşlarının da katılımıyla yapılan anket çalışmaları, çeşitli toplantı ve çalıştaylar sonucunda planın hayata geçirilmesi için önemli adımlar atılmıştır.
İl Afet Risk Azaltma Planının (İRAP) belirlenen hedeflere ulaşması ve uygulanması, ilgili paydaş tüm kurum ve kuruluşların sorumluluğunda olup, oluşturulacak izleme ve değerlendirme birimleri tarafından izlenecek ve denetlenecektir.
Bu çerçevede bugün İçişleri Bakan Yardımcımız Sayın Mehmet AKTAŞ başkanlığında 81 İl Valiliği’nde İRAP (İl Risk Azaltma Planları) İzleme ve Değerlendirme kurulları tüm üyeleriyle birlikte eş zamanlı olarak video konferans sistemiyle bir toplantı gerçekleştirmiştir. Bu toplantıda Ülkemizdeki İRAP çalışmaları değerlendirilmiştir.
İlimizde de tüm kamu kurum ve kuruluşlarının bir araya gelerek yaptığı çalıştaylar sonucunda;
Sel ve taşkın, kuraklık, orman yangınları ve deprem afet olarak belirlenmiştir. Bu afetleri önleyebilmek için de 44 farklı Kamu Kurum ve Kuruluşuna kendi görev ve sorumluluklarıyla alakalı yapılması planlanan eylemlerin sorumlulukları verilmiştir.
İRAP kapsamında İl düzeyinde 287 eylem tanımlanmış olup bugün itibariyle eylemlerin tamamlanma oranımız %47 olarak gerçekleşmiştir.
İRAP hazırlama ve uygulama süreci boyunca Kırklareli İRAP’ta sorumluluğu bulunan kurumlarla çeşitli toplantılar gerçekleştirilmiş ve İRAP’ın etkili ve verimli bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla görüşmeler yapılmıştır.
2022 yılında başlayan bu süreç 2027 yılı sonuna kadar devam edecektir.